Ktoś ukradł pieniądze z Twojego konta? Co dalej robić?

Zbliża się okres wakacji, wyjazdów i urlopu. Pieniądze wydane (płatność dokonana przelewem przez konto internetowe banku) więc pozostaje tylko czekać na dzień wyjazdu i liczyć na dobrą pogodą na miejscu.


Nagle okazuje się, że dokonano kradzieży z naszego konta bankowego! Co należy zrobić w takiej sytuacji, by móc odzyskać pieniądze? Z pomocą przychodzi poniższa grafika przygotowana przez Rzecznika Finansowego.




Co należy zatem zrobić?

  1. Poinformować swój bank

  2. Następnie Zespół CERT.PL

  3. Na koniec najbliższą jednostkę policji w celu otrzymania zaświadczenia.

Jeżeli bank nie zwróci środków, to należy złożyć reklamację. Jeżeli spór będzie kontynuowany, można skorzystać ze wsparcia Rzecznika Finansowego.

Warto także rozważyć włączenie redakcji dziennikarskich w proces odzyskiwania utraconych środków finansowych, poprzez poinformowanie o ewentualnych problemach i trudnościach.

Na koniec powstaje pytanie - co należy zrobić, by nie zostać okradzionym? Kilka porad znajduje się poniżej:

  1. Nie tracić kontroli nad swoim laptopem bądź też telefonem z którego wykonujemy przelewy. Te urządzenia powinny być traktowane tak samo jak własny portfel z pieniędzmi.

  2. Dbać o aktualizowanie sytemu operacyjnego telefonu i komputera oraz mieć zawsze aktualny system antywirusowy.

  3. Sprawdzać adresy stron na które się logujemy i nie ufać wiadomościom z super propozycjami i ofertami.

Na naszych szkoleniach z RODO ćwiczymy również rozpoznawanie zagrożeń internetowych. Do zobaczenia zatem na najbliższym spotkaniu szkoleniowym.


Źródło: https://rf.gov.pl/pdf/Nieautoryzowane_procedura_final.jpg

0 wyświetlenia

KONTAKT

PODPIS ELEKTRONICZNY

pon - pt 8-16

weekend nieczynne

info@rodo.pl

61 307 25 66

©2020 by rodo.pl sp. z o.o. sp. k..