Zbliża się okres wakacji, wyjazdów i urlopu. Pieniądze wydane (płatność dokonana przelewem przez konto internetowe banku) więc pozostaje tylko czekać na dzień wyjazdu i liczyć na dobrą pogodą na miejscu.
Nagle okazuje się, że dokonano kradzieży z naszego konta bankowego! Co należy zrobić w takiej sytuacji, by móc odzyskać pieniądze? Z pomocą przychodzi poniższa grafika przygotowana przez Rzecznika Finansowego.
Co należy zatem zrobić?
Poinformować swój bank
Następnie Zespół CERT.PL
Na koniec najbliższą jednostkę policji w celu otrzymania zaświadczenia.
Jeżeli bank nie zwróci środków, to należy złożyć reklamację. Jeżeli spór będzie kontynuowany, można skorzystać ze wsparcia Rzecznika Finansowego.
Warto także rozważyć włączenie redakcji dziennikarskich w proces odzyskiwania utraconych środków finansowych, poprzez poinformowanie o ewentualnych problemach i trudnościach.
Na koniec powstaje pytanie - co należy zrobić, by nie zostać okradzionym? Kilka porad znajduje się poniżej:
Nie tracić kontroli nad swoim laptopem bądź też telefonem z którego wykonujemy przelewy. Te urządzenia powinny być traktowane tak samo jak własny portfel z pieniędzmi.
Dbać o aktualizowanie sytemu operacyjnego telefonu i komputera oraz mieć zawsze aktualny system antywirusowy.
Sprawdzać adresy stron na które się logujemy i nie ufać wiadomościom z super propozycjami i ofertami.
Na naszych szkoleniach z RODO ćwiczymy również rozpoznawanie zagrożeń internetowych. Do zobaczenia zatem na najbliższym spotkaniu szkoleniowym.
Comments