Dane w formie elektronicznej, które identyfikują osobę – właściciela podpisu, to podpis elektroniczny.
Aby był bezpieczny musi być przede wszystkim przyporządkowany tylko do jednej osoby. Każdorazowo podpisanie dokumentu potwierdzane jest indywidualnym numerem PIN, którego nie można nikomu innemu udostępniać.
Bezpieczny podpis elektroniczny posiada certyfikat kwalifikowany. Ma on moc prawną, co oznacza że wszelkie dokumenty podpisane przy użyciu podpisu elektronicznego mają taką samą wagę, jak podpisane własnoręcznie.
Podpis elektroniczny jest dużym ułatwieniem zarówno dla przedsiębiorców, jak też w codziennym życiu. Dzięki niemu można uniknąć wizyt w wielu urzędach, co pozwala na zaoszczędzenie czasu, który w innym przypadku spędzałoby się w kolejkach.
Podpis elektroniczny wykorzystuje się do:
- podpisywania e-faktur,
- kontaktu z ZUS-em poprzez program Płatnik,
- składania deklaracji w Urzędzie Celnym,
- składania plików JPK oraz SF do Urzędu Skarbowego,
- składania wniosków do KRS-u,
- komunikacji z UODO,
- udziału w elektronicznych platformach przetargowych,
- uwierzytelnienia w Epuap-ie,
- podpisywania umów cywilno-prawnych.
Więcej w zakładce https://rodo.pl/oferta/podpis-elektroniczny
Comentarios