Czy nie zastanawiali się Państwo nad tym skąd i dlaczego otrzymujemy lawinę reklam na swoją skrzynkę mailową? Każdy z nas na pewno nie raz zadawał sobie to pytanie. Dlatego w tej kwestii analizę należy zacząć od samego początku czyli okoliczności i warunków jakie de facto sami wybraliśmy przy zakładaniu skrzynki e-mail.
Wielu z nas ma pocztę elektroniczną, za którą nie płaci, ale w tym miejscu należy zadać sobie pytanie czy rzeczywiście jest ona darmowa? Wydawałoby się, że tak, przecież skoro nie musimy uiszczać żadnej opłaty za korzystanie z niej to gdzie tu tzw. haczyk? Musimy wziąć jednak pod uwagę, że nasze dane osobowe, które podajemy przy zakładaniu takiego konta, a przede wszystkim udzielane przez nas przy tej okazji zgody marketingowe mają wymierną wartość dla reklamodawców, wobec czego stanowią właśnie swego rodzaju walutę, którą dokonujemy opłaty.
Powyższą kwestię w szerszym kontekście opisuje na swojej stronie Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych – link do artykułu https://uodo.gov.pl/pl/138/1585.
Comments